Trendy związane ze stronami internetowymi w 2020 roku

Strony internetowe ulegają ciągłym zmianom. W internecie działają firmy takie jak na przykład agencja marketingu internetowego 48 Media, która od wielu lat oferuje różnorakie usługi internetowe. Tworzenie stron internetowych dla firm jest w gamie tych usług bardzo popularną opcją z prostego względu – strona www pozwala skutecznie budować silną markę przedsiębiorstwa oraz przy względnie niskich kosztach efektywnie zdobywać nowych klientów.

Warto jeszcze zaznaczyć, że strona internetowa jest w stanie skutecznie spełniać swoją rolę jeśli jest po prostu nowoczesna i ukierunkowana na potrzeby odbiorców. Nic więc dziwnego, że wielu przedsiębiorców chce być na bieżąco z aktualnymi trendami. Jakie trendy pod tym względem widać wyraźnie w roku 2020?

Priorytet dla użytkowników z urządzeniami mobilnymi

Faktem stało się to, że znaczna większość użytkowników internetu korzysta z wszelkiego rodzaju urządzeń mobilnych. Przeglądanie stron www na ekranie smartfona nie jest już tak dużym wyzwaniem jak kiedyś i z powodzeniem można nawet robić zakupy lub płacić za pomocą własnego telefonu, który zawsze jest pod ręką. Twórcy stron internetowych skupiają się na tym, aby strona www była przede wszystkim, a czasem nawet w pierwszej kolejności, przygotowana pod użytkownika korzystającego ze smartfona. Dla użytkowników mobilnych liczy się więc głównie to, aby strona wczytywała się szybko niezależnie od szybkości połączenia internetowego, a elementy wczytywały się dynamicznie w zależności od potrzeb, oszczędzając transfer.

Minimalizm i prostota

Może się wydawać, że minimalizm można bardzo prosto uzyskać, wystarczy zrezygnować z wielu mało istotnych dodatków, a więc okroić witrynę, ale zmniejszy to jej funkcjonalność. Minimalizm powinien być jednak rozpatrywany w inny sposób. Konieczne jest odpowiednie zachowanie równowagi pomiędzy potrzebami użytkownika, a rozbudowanymi funkcjami witryny. Projektanci stron internetowych potrafią sprawnie i z odpowiednim rozmysłem ukryć pewne istotne funkcje w taki sposób, aby witryna sprawiała wrażenie prostej i przejrzystej. Ważny jest również sam wygląd strony – bez zbędnych kolorów, kształtów, nadmiernej ilości grafik i zdjęć nie pasujących do głównego konceptu strony.

W tym trendzie priorytetem jest zadbanie o to, aby utrzymać uwagę klienta i pozwolić mu odnaleźć informacje, których w danym momencie potrzebuje. Przykładem idealnie zrealizowanego konceptu minimalizmu jest wyszukiwarka Google, która stała się inspiracją dla wielu nowocześnie przygotowanych witryn w internecie.