To żadna nowość, że prawidłowy dobór słuchawek powoduje, że komfort pracy telemarketera jest wyższy, ale i wzrasta też jego wydajność. Profesjonalne sprzęty do call center zaopatrzone są w niezliczoną ilość funkcji, które ułatwiają wykonywanie rozmów, a ich wyjątkowa budowa, pozwala też prowadzić inne czynności jednocześnie. Na jakie aspekty zwrócić szczególną uwagę, podczas zakupu tego typu słuchawek do telefonu z mikrofonem?

Dźwięk najwyższej jakości

Konieczne jest to, aby słuchawki do telefonu przejawiały ponadprzeciętną jakość dźwięku. Pozwala to na wzajemne zrozumienie między konsultantem, a klientem. W wypadku wystąpienia różnego typu zakłóceń, zawsze istnieje szansa, że poirytowany rozmówca nie zechce kontynuować połączenia, gdyż nie będzie w stanie zrozumieć ani jednego słowa. Wystarczy zdecydować się zatem na słuchawki przewodowe bądź bezprzewodowe o jakości dźwięku HD, a wyniki firmy call center ulegną wyraźnej poprawie. To wpłynie też na postrzeganie marki, jako profesjonalnej i zachęci klientów do prowadzenia rozmów z jej konsultantami.

To wszystko, to sprzęty oparte o najnowocześniejsze technologie, pozwalające na poprawę jakości dźwięku podczas rozmowy telefonicznej. Wymienić można funkcje, które powinno się cenić zdecydowanie najwyżej:

- Redukcja szumów napływających z otoczenia – dzięki temu, każdy hałas, który generowany jest przez otoczenie zostanie skutecznie wyciszony tak, aby rozmówca go nie słyszał. Przyda się to szczególnie, kiedy mamy do czynienia z wielkimi halami, w których prowadzi się jednocześnie dużą liczbę rozmów telefonicznych. Telemarketer będzie doskonale rozumiany, ponieważ żaden dźwięk nie będzie go zagłuszał.

- Cyfrowe przetwarzanie dźwięku – funkcja ta sprawia, że głos użytkownika jest bardzo naturalny, a dzięki temu zyskuje on zaufanie rozmówcy. Rozmowa może odbywać się w profesjonalnych warunkach z uwzględnieniem wszelkich ważnych procedur.

Dodatkowe funkcje, mające wpływ na wydajność pracy

Profesjonalne słuchawki do call center z mikrofonem, będą też zaopatrzone w wiele dodatkowych funkcji, pomagających w prowadzeniu rozmów. Chociażby takie słuchawki ze złączem USB, które posiadają specjalny pilot, który umożliwia wygodne zarządzanie połączeniami (ich odbieranie, kończeni i wykonywanie). Ponadto, jest też opcja wyciszenia dźwięku, precyzyjnej regulacji głośności i wielu innych funkcji, które usprawniają profesjonalną obsługę połączeń. Wybór słuchawek funkcjonalnych, wpłynie na wydajność pracy samego telemarketera, a to także ma bezpośredni wpływ na osiągane wyniki przez całą firmę.

Zachowanie zasad ergonomii i należyty komfort pracy na stanowisku w call center

Wszelkie polecane słuchawki dla telemarketera, powinny być przede wszystkim ergonomiczne. W związku z tym, że stanowią one najważniejsze narzędzie jego pracy, muszą być bezpieczne dla zdrowia oraz zapewnić wygodę i odpowiednie warunki w czasie wykonywania obowiązków. Zwłaszcza, jeśli zakres obowiązków ogranicza się do wielogodzinnego prowadzenia rozmów. Najlepiej stawiać zatem na dobre słuchawki bezprzewodowe, których materiały wykonania są niezwykle lekkie. Dzięki temu, odcinek szyjny kręgosłupa użytkownika nie będzie nazbyt obciążony. Zwróćmy też uwagę na obecne technologie, które mają za zadanie chronić słuch użytkownika, przed wysokimi skokami natężenia dźwięku.

Wybór profesjonalnych słuchawek do call center, wymaga od nas wzięcia pod uwagę kilku aspektów – jakości dźwięku, ergonomii oraz funkcjonalności (to aspekty najważniejsze). Warto sięgać po modele od renomowanych firm, które zajmują się wyłącznie produkcją sprzętów tego typu.

Co jest najważniejsze podczas wyboru słuchawek do telefonu przeznaczonych dla call center?