Rośnie znaczenie franczyzy w polskiej przedsiębiorczości. Kolejne lata przynoszą wzrost zainteresowania prowadzeniem biznesu w ramach dużej i rozpoznawalnej sieci, czyli tak zwanego franczyzodawcy. Kierowaniem punktem handlowym czy usługowym pod szyldem znanej marki kusi zarówno przedsiębiorców z doświadczeniem, jak również i tych, dla których byłby to debiut w roli szefa. Kogo franczyza powinna zainteresować szczególnie?
Po nieudanym przedsięwzięciu
Każdego roku w Polsce powstają tysiące nowych firm. Niestety wiele z nich dosyć szybko upada i znika z rodzimego rynku. Ich właścicielom często trudno się pozbierać po porażce przedsięwzięcia firmowanego własnym nazwiskiem. Zwłaszcza gdy zainwestowali w nie swoje oszczędności czy środki z pożyczki. Jednak nawet jeżeli zamknięcie działalności gospodarczej nie doprowadziło do poważnych problemów finansowych, z tego rodzaju porażką trudno się pogodzić. Jednym ze sposobów poradzenia sobie z tak trudną sytuacją bywa podjęcie kolejnego wyzwania biznesowego. Zamiast rzucać się na głęboką wodę, być może lepiej skorzystać z gotowego rozwiązania. Franczyza daje taką możliwość, dlatego opłaca się ją przynajmniej rozważyć. Sukces jest w takim wypadku pewniejszy, a franczyzobiorca wciąż jest szefem i ma okazję sprawdzić się w tej roli.
Jako sposób na coś własnego
Większość pracowników przynajmniej raz na jakiś czas marzy o rozstaniu się z szefem i rozpoczęciu własnej działalności gospodarczej. Kusząca jest zwłaszcza wizja samodzielnego decydowania o swojej ścieżce kariery, pomaga też perspektywa pozbycia się niewdzięcznego przełożonego. Także w tym wypadku franczyza to rozwiązanie, które warto mieć na uwadze. Kiedy doświadczona i znana marka deklaruje pomoc w otworzeniu działalności, szanse powodzenia realnie rosną. Sukces tysięcy franczyzobiorców w Polsce zachęca kolejnych ludzi do podejmowania takiego wyzwania. Jest im łatwiej, ponieważ otrzymują wszechstronne wsparcie od profesjonalnego zespołu. Franczyzodawcy zależy na powodzeniu każdego kolejnego punktu, dlatego angażuje się w przygotowanie lokalu, szkolenia dla pracowników czy dostarczenie produktów o możliwie najwyższej jakości.
Franczyza jako pierwszy biznes
Szerokie wsparcie i dopracowane detale funkcjonowania działalności są argumentami przemawiający szczególnie do osób bez doświadczenia w prowadzeniu biznesu. Nieprzypadkowo franczyza jest często wybierana przez ambitnych młodych ludzi. Zdają sobie oni sprawę z własnych ograniczeń, wynikających z wieku, a przede wszystkim z braku doświadczenia zawodowego. Zależy im jednak na tym, by pracować na własny rachunek. Podpisanie umowy z dużą siecią to dla nich szansa zdobycia praktyki i prowadzenia własnego biznesu z pomocą doświadczonego zespołu. Na start otrzymują wsparcie w poszukiwaniu najlepszej lokalizacji, nie muszą też przejmować się stworzeniem ciekawej oferty. Asortyment jest gotowy i oparty na wielu badaniach. To samo dotyczy strategii promocyjnej, bezpośrednio przekładającej się na zainteresowanie konsumentów.
Więcej informacji
Jeżeli interesuje Cię szeroko rozumiany franchising, sprawdź więcej informacji o biznesie franczyzowym na stronie portalu Franczyza w Polsce - dowiedz się więcej