W dobie nowoczesnego Internetu coraz częściej możemy usłyszeć o pozycjonowaniu organicznym.Co szczególnie istotne, wiele zadań jesteśmy w stanie wykonać samodzielnie. Możemy także wybrać usługi oferujące nam profesjonalne pozycjonowanie organiczne. To dobra propozycja dla wszystkich osób, które chcą utwierdzić się w przekonaniu, że ich strona jest dobrze widoczna w Internecie.
Jak wygląda ranking wyników wyszukiwania?
Jeśli regularnie zdarza Ci się korzystać z wyszukiwarki Google, z całą pewnością zwróciłeś uwagę, że na samej górze wyświetlają nam się wyróżnione oferty oznaczone jako reklama. Możemy tu trafić tylko poprzez wykupienie linków w ramach Google Adwords. Z jednej strony, jest to dobry sposób na szybkie zdobycie docelowej grupy klientów. Z drugiej, nie ma nic wspólnego z pozycjonowaniem. Po wygaśnięciu reklamy, nasza strona spadnie na odległe pozycje.
Tu pojawia się pozycjonowanie organiczne. Są to techniki, które pozwalają nam wywindować stronę na czołowe pozycje wyświetlane pod reklamami. W zdecydowanej większości przypadków, użytkownik zatrzyma się na trzech pierwszych stronach. Rzadko kiedy przegląda wyniki z drugiej lub trzeciej strony. W praktyce, reklamy na samej górze bywają pomijane. Odpowiednia optymalizacja stron i pozycjonowanie jest zatem niezwykle istotne dla uzyskania długotrwałych efektów. Warto postawić na profesjonalne usługi świadczone przez doświadczonych specjalistów.
Jakie działania wchodzą w skład pozycjonowania organicznego?
To bardzo rozbudowana gałąź marketingu internetowego. Skuteczne pozycjonowanie stron WWW wymaga szerokiej wiedzy, a także dostępu do specjalistycznych narzędzi. W zakres profesjonalnych usług wchodzi audyt strony, analiza konkurencji, optymalizacja, linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne, kampanie reklamowe w social media, a także monitorowanie wyników. Tutaj warto nadmienić, że nawet najlepsze techniki nie dają efektów na wieczność. W końcu konkurencja również może skorzystać z usług profesjonalnego specjalisty SEO. W związku z tym, co jakiś czas warto ponownie podejmować współpracę, w celu podtrzymywania wysokich wyników.
Pozycjonowanie organiczne czy linki sponsorowane?
Jak już powiedzieliśmy, pozycjonowanie organiczne nie jest w stanie umieścić nas na samej górze wyników wyszukiwania, ponieważ znajdują się tam linki sponsorowane. Decydując się na kampanię Adwords musimy pamiętać, że po jej zakończeniu, nasza strona ponownie spadnie w dół rankingu. W związku z tym, warto postawić na specjalistyczne usługi SEO w Łodzi, które pozwolą wypromować naszą stronę na czołowe pozycje pod reklamami. Wielu użytkowników pomija materiały reklamowe i kilka właśnie w pierwsze wyniki pod sekcją Adwords. Pozycjonowanie organiczne możemy w przyszłości wzbogacić o okresowe kampanie oparte na linkach sponsorowanych.