Jak sprawić, by Twoje treści dotarły do klientów‍

Treści na Twojej stronie internetowej stanowią rdzeń tego, co napędza Twoją markę. Niezależnie od tego, czy są to posty na blogu, strony docelowe czy opisy produktów, każde słowo napisane i opublikowane w sieci reprezentuje firmę jako całość. Wpływa też na pozycjonowanie strony, ale co sprawia, że copywriting jest skuteczny? Istnieje wiele różnych sposobów tworzenia treści, ale są też pewne zasady, które mogą pomóc w stworzeniu idealnej strategii optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO).

Uczyń swoją treść łatwą do zrozumienia

Zanim zaczniesz optymalizować swoje treści pod kątem SEO, musisz się upewnić, że są one naprawdę łatwe do zrozumienia. W przeciwnym razie prawdopodobnie nie uda Ci się przyciągnąć żadnych klientów. Nie ma znaczenia, czy masz bardzo wysoko pozycjonowaną stronę, jeśli nikt jej nie zobaczy.

  • Pisząc treści, staraj się używać prostego języka i w miarę możliwości unikaj żargonu.

  • Pisząc treści na stronę firmową, należy pamiętać, aby pisać dla odbiorców docelowych, a nie dla siebie.

Oznacza to, że nie należy pisać tak, jakby się mówiło do grupy kolegów z pracy. Zadbaj o to, aby treści były zrozumiałe dla każdego, a nie tylko dla osób o takim samym poziomie wiedzy jak Ty. Kiedy piszesz treści na swoją stronę internetową, musisz pozycjonować klienta w centrum uwagi. Jaki jest problem, z którym się boryka? Czego potrzebują, aby go rozwiązać? Jakiego języka używają? Czego szukają w Internecie? Pomoże Ci to tworzyć treści idealnie dopasowane do potrzeb klientów. Pisząc blogi lub opisy produktów, zawsze pamiętaj o swoich konsumentach. Zbierz informacje demograficzne na temat grupy docelowej i wykorzystaj je w swoich tekstach. Na czym im zależy? Czego potrzebują? Czego chcą? Zadawaj sobie te pytania podczas pisania, a stworzysz świetne treści, które trafią do Twojej grupy docelowej.

Używaj kluczowych słów i fraz w swoich treściach

Jedną z najważniejszych rzeczy, o których należy pamiętać w kontekście SEO, jest umieszczanie w treści odpowiednich słów i fraz kluczowych. Jakich słów i terminów szukają Twoi klienci? Jeśli chcesz, aby znaleźli oni Twoją stronę, musisz umieścić te słowa kluczowe i frazy w treści. Nie należy jednak przesadzać. Jeśli użyjesz zbyt wielu słów kluczowych i fraz, Twoje treści będą wyglądały jak spam. Jeśli martwisz się, czy uda Ci się to zrobić dobrze, istnieje wiele narzędzi, które pomogą Ci zidentyfikować słowa kluczowe, które należy uwzględnić. Można też zatrudnić kogoś do pomocy przy pisaniu tekstów SEO. Ważne jest, aby pamiętać, że najlepsze treści często nie zawierają oczywistych słów kluczowych. Po prostu naturalnie wypływają ze strony i łatwo się je czyta.