Wizyta w Urzędzie Miejskim w Zabrzu tylko po wcześniejszym umówieniu terminu
Od lutego 2025 roku mieszkańcy Zabrza muszą zaplanować wizytę w Wydziale Komunikacji z wyprzedzeniem. Nowy system umawiania terminów ma usprawnić obsługę i skrócić czas oczekiwania na załatwienie spraw urzędowych.

Nowe zasady obsługi interesantów w Urzędzie Miejskim w Zabrzu

Od 3 lutego 2025 roku zmieniły się zasady przyjmowania petentów w Wydziale Komunikacji Urzędu Miejskiego w Zabrzu. Aby skorzystać z usług na Sali Obsługi Klienta, konieczne jest wcześniejsze umówienie terminu wizyty. Ta zmiana ma na celu usprawnienie organizacji pracy urzędu oraz ograniczenie kolejek, które często utrudniały mieszkańcom szybkie załatwienie formalności.

Rezerwację można wykonać na trzy sposoby: telefonicznie pod numerem +48 32 37 33 301, osobiście w jednym z Punktów Obsługi Klienta lub poprzez internetowy system rezerwacji terminów. Po wybraniu rodzaju sprawy oraz dogodnego terminu i godziny, użytkownik otrzymuje potwierdzenie rezerwacji e-mailem. Ważne jest, aby potwierdzić wizytę w ciągu czterech godzin od otrzymania wiadomości – wtedy generowany jest wirtualny bilet, który należy okazać podczas wizyty w urzędzie.

Zabrzanie proszeni o odpowiedzialność przy zmianach terminów wizyt

Urząd apeluje do mieszkańców, którzy z różnych powodów nie będą mogli pojawić się na umówioną wizytę, o jej anulowanie. Dzięki temu zwolnione terminy mogą zostać udostępnione innym osobom oczekującym na załatwienie swoich spraw. Taka praktyka pozwoli lepiej wykorzystać dostępne możliwości i skróci czas oczekiwania dla wszystkich zainteresowanych.

Wprowadzenie obowiązku wcześniejszego umawiania spotkań to krok naprzód w kierunku bardziej efektywnej i przyjaznej obsługi mieszkańców Zabrza. To także sygnał, że urząd dostosowuje się do współczesnych standardów komunikacji i zarządzania czasem.


Źródło: Urząd Miejski Zabrze