Wzmożony rozwój na rynku bankowym oraz pożyczkowym sprawia, że pojawia się coraz więcej specjalistów - ekspertów finansowych. Usługi przedstawicieli tego zawodu są najczęściej wybieranymi przez kredytobiorców. Jak można zdefiniować eksperta finansowego? Czym się zajmuje? Jakie korzyści przynosi współpraca z nim?
Kim jest ekspert finansowy - definicja
Ekspert finansowy jest osobą z wykształceniem a także długoletnim doświadczeniem w branży finansowej. Najczęściej specjalizuje się w kredytach hipotecznych oraz pomaga przy wyborze produktów bankowych, takich jak:
- programy oszczędnościowe,
- ubezpieczenia,
- wszelkie inne rozwiązania, jakie proponują instytucje finansowe w Polsce.
Ekspert finansowy pomaga przebrnąć przez cały skompilowany proces kredytowy, w którym występują różne pułapki. Pomaga dobrać klientom najkorzystniejsze dla nich oferty. Chroni ich w ten sposób od złych decyzji i pomaga w zakupie wymarzonego domu czy mieszkania oraz zabezpieczeniu przyszłości poprzez dobrą lokatę oszczędności.
Jak wygląda współpraca z ekspertem finansowym i jakie są jego zadania?
Działalność ekspertów finansowych opiera się głównie na obsłudze klientów, poszukujących kredytów. Podczas pierwszego spotkania z kredytobiorcą doradca:
- ustala potrzeby klienta,
- rozpoznaje jakiego typu kredyt potrzebny będzie konsumentowi,
- uzgadnia, jaka suma jest potrzebna,
- poznaje cel, na który zostanie przeznaczony kredyt,
- dopytuje, czy konsument chce otrzymać oferty kredytów tylko w polskich złotych czy także w innej walucie.
Następnym krokiem jest weryfikacja sytuacji finansowej kredytobiorcy, a także ustalenie czy kredyt może zostać zabezpieczony hipoteką tudzież przez poręczycieli. Ponadto ekspert finansowy podaje maksymalną, odpowiadającą klientowi wysokość raty, którą ten będzie mógł płacić. Jakie są jeszcze zadania doradcy kredytowego? Ekspert finansowy powinien także przekazać klientowi dokumenty, na podstawie których bank, gdzie konsument chce zaciągnąć kredyt, wyliczy jego zdolność kredytową. O jakich ważnych dokumentach tu mowa?
- Dokumenty sądowe.
- Uzupełnione formularze wymagane przez dany bank.
- Zaświadczenie z ZUS-u zawierające informacje o odprowadzanych składkach emerytalnych.
- Zaświadczenie o wysokości dochodów miesięcznych. Zawierające dane także o ich charakterze oraz rodzaju.
Doradca poinformuje kredytobiorcę konkretnie o liczbie, jak i rodzaju niezbędnych dokumentów, które będą potrzebne do danego banku. Najczęściej można je wypełnić i skompletować u doradcy i z jego pomocą. Ekspert
Zalety współpracy z ekspertem finansowym
Najważniejsza zaleta współpracy z tym doradcą to brak jakichkolwiek opłat za usługi - wynagrodzenie płaci mu bank.
A jakie są inne plusy?
- analiza potrzeb i finansów klienta;
- dbałość o finanse konsumenta oraz pilnowanie przez eksperta wymaganych terminów;
- fachowa, a jednocześnie szybka pomoc profesjonalisty;
- ogromny wybór firm doradców finansowych na rynku;
- oszczędność czasu - kredytobiorca nie musi osobiście szukać ani wybierać ofert;
- powierzenie swojego budżetu zaufanej osobie;
- rozeznanie w aktualnych ofertach kredytowych;
- zyskanie wymiernych korzyści.