Jesteś przedsiębiorcą i zastanawiasz się, jak możesz dotrzeć do szerszego grona odbiorców? W dobie Internetu, niezwykle istotne jest, aby być widocznym w sieci. Nie musisz ograniczać się jedynie do lokalnych odbiorców. Strona internetowa pozwala między innymi na pozyskiwanie nowych klientów, niezależnie od ich miejsca zamieszkania. Jeżeli Twoja firma nie posiada jeszcze strony internetowej, z tego artykułu dowiesz się, od czego zacząć oraz jakie dokładnie korzyści płyną z posiadania własnej witryny.
Jakie korzyści płyną z posiadania własnej strony internetowej?
Strona internetowa może być prostą wizytówką Twojego biznesu, jak też świetnym kanałem sprzedażowym. Możliwości jest wiele, więc możesz dopasować jej funkcje względem tego, czego od niej oczekujesz. Niezaprzeczalną zaletą płynącą z posiadania strony WWW jest sama widoczność w sieci. W ten sposób dajesz sobie możliwość dotarcia do szerszego grona odbiorców, co przekłada się na wzrost wskaźnika konwersji. W skrócie, więcej ludzi wykonuje pożądane przez Ciebie działania. Dla przykładu, w przypadku sklepu internetowego, wskaźnik konwersji określany jest przez ilość złożonych zamówień przez klientów. To jednak nie wszystkie korzyści, które płyną z posiadania własnej witryny. Należy do nich także:
- oszczędność czasu i pieniędzy
Udostępniając na swojej stronie niezbędne z punktu widzenia odbiorcy informacje na temat swojej firmy, oszczędzasz czas i pieniądze, które musiałbyś poświęcić np. na drukowanie i dystrybucję ulotek i wizytówek. Ponadto Twoja strona pracuje bez przerwy 24/7.
- budowanie zaufania u odbiorców
Firma posiadająca nawet najprostszą stronę internetową jest dużo wiarygodniejsza, niż firma, która jej nie ma. Dając użytkownikom wgląd w aktualny katalog produktów oraz usług, budujesz zaufanie wśród odbiorców. Patrząc w szerszej perspektywie, może to wpłynąć pozytywnie na częstotliwość powrotu klientów, którzy będą chcieli skorzystać z Twoich usług.
- budowanie relacji z klientami
Moduły na stronie, takie jak czater i formularze kontaktowe oraz zakładka FAQ (często zadawane pytania), wspierają budowanie relacji z klientem. Dzięki nim, odbiorca może szybko otrzymać odpowiedź na nurtujące go pytanie, co także wpływa na budowanie zaufania.
- stała dostępność
Strona internetowa jest dostępna całą dobę, każdego dnia. Jeżeli sprzedajesz produkty, klienci nie muszą czekać, aż otworzysz sklep stacjonarny. Mogą wejść na Twoją witrynę o każdej porze dnia i nocy, dokonać zakupu lub po prostu zapoznać się z asortymentem.
Jak wygląda proces tworzenia strony internetowej?
Proces tworzenia strony internetowej jest dosyć złożony i wymaga wiedzy z zakresu programowania oraz SEO. Można go podzielić na cztery etapy, w skład których wchodzi szereg działań, które muszą zostać wykonane, w celu zbudowania poprawnie funkcjonującej witryny. Tymi etapami są:
- Zadbanie o fundamenty strony internetowej
Fundamentem każdej strony internetowej jest domena oraz hosting. Każda witryna musi je posiadać. Domena jest unikalnym adresem internetowym, więc powinna być przemyślana i nakierowująca odbiorcę na treści, które znajdzie na stronie. Hosting z kolei to miejsce na serwerze, gdzie przechowywane są wszystkie dane dostępne w obrębie Twojej witryny WWW.
- Stworzenie projektu witryny
Jeśli posiadasz już domenę oraz hosting, możesz przejść do szkicowania projektu witryny. W Internecie istnieją narzędzia, które mogą ułatwić ten proces. Możesz także skorzystać z gotowego szablonu i dopasować go do własnych potrzeb. Musisz jednak pamiętać, że odbiorcy skanują witrynę w pierwszych sekundach na stronie, więc jeżeli układ Twojej strony nie będzie przejrzysty i czytelny, możesz zniechęcić potencjalnego klienta. Zatroszcz się także o kolorystykę strony. Skorzystaj z kolorów, które kojarzą się z Twoją branżą.
- Stworzenie treści na stronę
Masz już domenę, hosting oraz projekt witryny. Co dalej? Pora na tworzenie treści na stronę. Mowa oczywiście o tekstach (tekstach opisujących Twoją ofertę i firmę, artykułach, opisach produktów, wpisach na bloga) oraz grafikach (loga, zdjęcia produktów, banery). Klienci będą szukać na Twojej witrynie wartościowych treści, więc musisz je zapewnić. Zadbaj o to, aby teksty były przyjazne i napisane zgodnie z zasadami SEO – używaj zwrotów CTA (Call to action, czyli wezwań do działania) oraz właściwych słów kluczowych i stosuj nagłówki. Zadbaj aby grafiki posiadały odpowiednie atrybuty (opisy ALT, dzięki którym Google wie, jaka jest tematyka Twojej strony, co przekłada się na wyższe pozycjonowanie w wyszukiwarkach).
- Optymalizacja SEO
Ten etap może okazać się najtrudniejszy, ponieważ wymaga wiedzy specjalistycznej. Posiadanie samej strony internetowej to nawet nie połowa sukcesu. Aby odbiorcy mogli na nią trafić, musisz przeprowadzić na niej szereg działań, które pozytywnie wpłyną na jej widoczność w wyszukiwarkach internetowych. Wszystkie takie działania składają się na proces nazywany optymalizacją strony pod kątem SEO. Strona powinna być przystosowana do wymagań wyszukiwarek, m.in. powinna szybko się ładować, wyświetlać się poprawnie na każdym urządzeniu, być zabezpieczona przed atakami hakerów, a także mieć przyjazne adresy URL.
Kto może stworzyć stronę internetową?
Jeżeli zdecydowałeś się już na stronę internetową, musisz pomyśleć, kto powinien ją dla Ciebie stworzyć. Z racji tego, że popyt na strony internetowe rośnie, opcji nie brakuje. Do najbardziej popularnych należą:
- systemy CMS
Jeśli nie masz czasu ani ochoty na naukę programowania, z pomocą przychodzą systemy CMS. Rozwinięciem tego skrótu jest „system zarządzania treścią’”. To popularne rozwiązanie dla osób, które chcą same, w prosty i szybki sposób stworzyć własną witrynę. Jednym z popularniejszych systemów CMS jest PrestaShop, który służy do prowadzenia i obsługi strony internetowej. W ofercie PrestaShop jest wiele wtyczek, które umożliwiają dodawania profesjonalnych modułów na swojej stronie WWW.
- kreatory stron WWW
Kolejna opcja to kreator stron WWW. Na rynku istnieje kilka platform, na których w szybki i prosty sposób zbudujesz swoją witrynę. Cały proces zaczyna się od rejestracji, wyboru szablonu i dostosowania go do swoich potrzeb. Niestety, ta opcja nie wspiera użytkownika, jeżeli chodzi o aspekty techniczne strony internetowej. Mowa o tym, że osoba decydująca się na kreator stron WWW, może nie poradzić sobie z optymalizacją strony pod kątem SEO. Dla takich osób, zdecydowanie najlepszą opcją jest współpraca z agencją marketingową.
- współpraca z agencją marketingową
Podejmując się współpracy z odpowiednią agencją interaktywną, możesz mieć pewność, że Twoja strona będzie zgodna z Twoimi wytycznymi oraz zoptymalizowana pod kątem SEO. Warto więc zdecydować się na firmę, która cieszy się dobrą opinią na rynku. Do takich firm należy między innymi agencja marketingowa WeNet. Dzięki takiej współpracy możesz być pewien, że Twoja witryna będzie miała cechy nowoczesnych stron WWW, czyli:
- będzie zabezpieczona certyfikatem SSL,
- będzie atrakcyjna wizualnie,
- będzie przyjazna dla robotów wyszukiwarek,
- będzie responsywna, czyli dostosowana do różnego rodzaju urządzeń,
- będzie bezawaryjna,
- będzie pod stałą opieką opiekuna.
Wiesz już, jak wygląda proces tworzenia strony internetowej oraz jakie korzyści płyną z jej posiadania. Nie zwlekaj i już dziś wejdź na stronę Wenet.pl, zamów bezpłatną wycenę i bądź dumny ze swojej strony internetowej!